General Motors napušta Australiju, Novi Zeland i Tajland

Tržište

Najveći američki proizvođač automobila obezbediće 1,1 milijardu dolara uglavnom u prvom kvartalu, od čega je 300 miliona dolara gotovine, kako bi pokrio troškove napuštanja tih tržišta, navodi se u saopštenju. Restrukturiranje označava kraj 164-godišnjeg branda Holden u Australiji, dok na Tajlandu GM povlači značku Chevrolet i prodaje svoju fabriku kineskom Great Vall Motor.

Glavna izvršna direktorka Meri Bara svodi GM do tačke u kojoj gotovo sve svoje prihode ostvaruje od Amerike i Kine. Smanjuje globalno prisustvo kompanije i kladi se na tehnologiju, umjesto da uliva novac na tržišta sa mnogo izazova.

„Često sam govorila da ćemo učiniti ispravne stvari, čak i kad je teško, a ovo je jedno od takvih vremena“, napisala je Bara u izjavi. „Imamo prave strategije za snažne prinose i određivanje prioriteta nad globalnim investicijama koje će pokrenuti rast u budućnosti mobilnosti.“

Povlačenje sa određenih tržišta dio je dugoročne strategije GM-a od kada je kompanija sa sjedištem u Detroitu izašla iz bankrota 2009. godine. Kompanija je povukla brend Chevrolet iz Evrope 2015. godine, napustila Rusiju iste godine i prodala nemački Opel i britanski brend Vaukhaul francuskom Pežou SA 2017. godine.

Kompanija će obustaviti prodaju, dizajnerske i inženjerske poslove u Australiji i Novom Zelandu i povući marku Holden do 2021. Tržišni udeo Holdena je za deceniju pao sa 13 na svega 4,1 odsto.

Kraj australijske ikone

Reorganizacija je ubija australijsku ikonu. Holden je prvi proizveo potpuno domaći automobil u zemlji 1948. godine. Do kraja vijeka, Commodore sedan bio je najprodavaniji automobil u zemlji i tako je ostalo do 2011. godine.

Budućnost brenda u Australiji je dovedena u pitanje od kada je GM zatvorio svoju fabriku Holden u predgrađu Južne Australije 2017. Kompanija se bori u Australiji već nekoliko godina sa malim obimom prodaje i visokim troškovima proizvodnje.

Kako GM smanjuje broj inostranih tržišta, kompanija uliva novac u električna vozila u pokušaju da uhvati priključak sa kompanijom Tesla. GM je već potrošio nekoliko milijardi na razvoj automobila za samostalno upravljanje sa Cruise LLC, koje je kupio 2016. godine.

Budući da su Australija i Novi Zeland odsečeni od GM-ove globalne mreže tržišta, glavni fokus kompanije osim Sjedinjenih Država biće Kina, Meksiko i Južna Amerika.

Izvor: BIZLife