Renault-Nissan: Snažan skok prodaje vozila
Kompanija Renault-Nissan je tokom 2016. godine imala porast prodaje za skoro 17 odsto
Njemački gigant Volkswagen je i dalje na vodećem mjestu sa 10,3 miliona prodatih vozila prošle godine. Njegov japanski rival, Toyota prodala je nešto manje – 10,18 miliona. Američki gigant General Motors, još nije saopštio brojke iz 2016. godine.
Renault-Nissan je saopštio da je znatan rast prodaje zabilježen uprkos razočaravajućim performansama Mitsubishija, japanske fabrike koja je ušla u grupu prošle godine, kada je Nissan kupio 34 odsto akcija. Uopšteno gledano, Renault-Nissan je prodao jedno od devet automobila kupljenih u 2016.
Jedan dio kompanije, Nissan, saopštio je da im je solidna tražnja u Kini i SAD pomogla da prodaju 5,6 miliona vozila u 2016, što je povećanje od 2,5 odsto.
Drugi dio, Renault, saopštio je ranije ovog mjeseca da je imao korist od jačanja tržišta u Evropi, Indiji i Iranu, što je dovelo do rasta u prodaji od 13 odsto.
Mitsubishi se bori s padom prodaje od 13 odsto u prošloj godini. U kompaniji vjeruju da je glavni razlog tome pad povjerenja u brend. Podsjetimo, maja prošle godine je otkriveno da je ovaj proizvođač automobila falsifikovao podatke dobijene mjerenjem potrošnje goriva na svojim modelima, kako bi ih prikazao isplativijim nego što zaista jesu. Skandal je učinio svoje, pa je Mitsubishi tokom 2016. godine prodao nešto više od 934.000 vozila.
Ono čime se kompanija “Renault-Nissan” može pohvaliti jesu i električni automobili. Tokom prošle godine prodato je 425.000 električnih vozila ove kompanije, a najtraženiji je bio model Nissan Leaf.