Bh. proizvodi polagano osvajajaju zemlje Perzijskog zaliva
Bosna i Hercegovina je lani sa zemljama Perzijskog zaliva u vanjskotrgovinskoj razmjeni ostvarila suficit od 62,3 miliona KM
Prema podacima Vanjskotrgovinske komore (VTK), u Saudijsku Arabiju, Ujedinjene Arapske Emirate, Kuvajt, Katar, Bahrein i Oman BiH je izvezla ukupne vrijednosti 75,7 miliona, dok je iz ove regije uvezeno 13,4 miliona KM. To praktično znači da je BiH na tržište ovih šest zemalja plasirala 5,5 puta više proizvoda nego što je iz Perzijskog zaliva stiglo u BiH, izvještava Blic.
U VTK kažu da najznačajniju trgovinsku razmjenu BiH bilježi sa Saudijskom Arabijom – 49 miliona i sa UAE – 37 miliona KM.
– Struktura izvoza u Saudijsku Arabiju ukazuje na vodeće učešće proizvoda namjenske industrije. Međutim, zapaženo je i znatno povećanje izvoza nekih prehrambenih proizvoda, kao što su peciva, kolači, keksi i ostali pekarski proizvodi. Izvoz pomenutih prehrambenih proizvoda sa 3,5 miliona u 2015. povećan na 6,3 miliona KM u 2016. godini. U uvozu iz Saudijske Arabije prednjače hemijski proizvodi i datule. Ova država je naš vodeći rast, posebno Katar i Kuvajt, i koje se prema većini ekonomskih pokazatelja nalaze među najbogatijim zemljama u svijetu. S obzirom na visina dohotka po glavi stanovnika, multikulturalnost sredine i izloženost globalnim trendovima, može se reći da su UAE najperspektivnije tržište za plasman naših proizvoda i trgovinsko čvorište za cijeli region – ističe Kovač.
Posebno je zanimljivo da su prehrambeni proizvodi iz BiH našli put do tržišta nekih najbogatijih država svijeta, bez obzira na to što nije riječ o nekim velikim količinama.
Analiza VTK pokazuje da je lani u Oman izvezeno 770 KM mlijeka, a u Kuvajt 1,1 milion KM mliječnih proizvoda. Iz BiH je prošle godine put Sudijska Arabije otišao 1,1 milion kilograma proizvoda od žita.
U razmjeni sa Ujedinjenim Arapskim Emiratima BiH bilježi nešto manji suficit – 14 miliona KM. U UAE najviše izvozimo drvo i mirise, dok u uvozu dominiraju aluminij i kafa. Države Perzijskog zaliva uglavnom se posmatraju kao jedinstveno tržište i predstavljaju izuzetnu priliku za kompanije iz BiH.
Prema mišljenju domaćih poljoprivrednika, činjenica da BIH hranu izvozi čak u Saudijsku Arabiju ili Kuvajt je zanimljiva, ali je, kako ističu, riječ o količinama koje ne mogu da poprave vanjskotrgovinski deficit.