Obustavljen tender za trebinjski aerodrom
Aerodromi Republike Srpske odgodili su tender za izradu Strategije razvoja trebinjskog aerodroma zbog, kako je navedeno, žalbe na tendersku dokumentaciju, saznaje portal Kapital.ba.
“Odgađa se na određeno vrijeme nastavak postupka javne nabavke – Usluga izrade Strategije razvoja trebinjskog aerodroma u Trebinju, faza I, aerodrom za generalnu i biznis avijaciju, pokrenut u otvorenom postupku, radi uložene žalbe na Tendersku dokumentaciju broj 01-238-1/17 od 4.jula 2017.godine”, navodi se u obavještenju svim učesnicima u postupku javne nabavke .
Kapital.ba je otkrio da „Aerodromi“ namjeravaju da potroše novih 100.000 KM na nepostojeći aerodrom raspisujući tender za izradu ovog dokumenta.
Tenderskom dokumentacijom tražila se najbolja ponuda za inženjerske usluge, prostorno planiranje i uređenje pejzaža, tehničko ispitivanje, ali i konsultantske usluge.
“Strategijom bi se definisala prva faza razvoja, koja predviđa izgradnju piste u dužini od 1.700 i širini od 30 metara. Ove dimenzije bi zadovoljile uslove za polijetanje i slijetanje dva aviona čiji je kapacitet 50 sjedišta. Osim toga, dokument mora da obuhvati i gradnju terminalne zgrade, kontrolnog tornja, hangara, pristupnih i servisnih puteva, ali i parking prostor”, stoji u tenderskoj dokumentaciji „Aerodroma RS“.
U Ministarstvu saobraćaja i veza RS su nedavno kazali da bi „novi dokument pokazao opravdanost cijele ideje „međunarodni aerodrom Trebinje““.
Direktor „Aerodroma RS“ Miroslav Janjić rekao je da bi struka trebalo da definiše razvoj ove aero piste te da njegovo preduzeće vodi brigu i o aerodromu Trebinje, iako nije precizirao na koji način, s obzirom na to da aerodrom i ne postoji.
Vlada RS u januaru 2014. godine donijela je odluku o zatvaranju preduzeća „Aerodrom Trebinje“, a Privredni sud u Banjaluci ga je obrisao iz Registra privrednih subjekata.
Tokom petogodišnjeg rada, bez piste i međunarodnog reda letova, trebinjski aerodrom je potrošio više od milion KM iz budžeta, a urađeni su samo master plan i idejno rješenje. O izradi izvedbenog projekta nije bilo ni govora. Samo pola godine prije zvanične odluke o zatvaranju predsjednik RS Milorad Dodik je tvrdio da Vlada nije odustala od gradnje trebinjskog aerodroma.
Prema ranijim obećanjima, trebinjski aerodrom trebalo je da bude operativan još od 2010. godine, jer su tada predstavljene studije koje su „pokazale da postoji opravdanost ovog projekta“. Plan je bio da se u gradnju aerodroma uloži oko 60 miliona KM, kako bi mogao, samo u prvoj fazi, da prima 250.000 putnika godišnje.