Društvena mreža TikTok prestigla Facebook

TECH

Kineska aplikacija TikTok, koja omogućuje snimanje kratkih video klipova, prestigla je Fejsbuk i Instagram i postala treća aplikacija po broju preuzimanja u svijetu.

TikTok je u prvom kvartalu 2019. preuzelo 188 miliona novih korisnika, pa se na listi najpopularnijih aplikacija našao odmah iza Messenger-a i WhatsApp-a, navodi Startit, pozivajući se na Sensor Tower.

Kako se navodi, aplikacija TikTok kineske kompanije ByteDance jedna je od najpopularnijuh društvenih mreža među osnovcima i srednjškolcima širom svijeta.

Podaci Sensor Tower-a pokazuju da je TikTok globalno instaliralo više od 1,1 milijarde korisnika preko App Store-a i Google Play-a i time zaradio oko 80 miliona dolara od kupovine. Na prvom mjestu je po broju korisnika na App Store-u, a treća među korisnicima koji aplikacije preuzimaju preko Google Play-a.

TikTok omogućava korisnicima da objavljuju video klipove od 15 sekundi, kao i da spoje više njih u jednu cjelinu do jednog minuta. Uz pomoć različitih filtera i drugih funkcija koje ova aplikacija poseduje, korisnici su u mogućnosti da naprave svoje mini video spotove.

Ova platforma je popularnost stekla za kratko vrijeme, a vodeća je ne samo u Aziji, već i Sjednjenim Američkim Državama, a polako se širi i na Evropu, pa se tako u Nemačkoj na mesečnom nivou pregleda više od šest milijardi klipova.

Iako ova aplikacija kod nas još uvjek nije doživjela ekspanziju, prema istraživanju Pionira o stanju društvenih medija u Srbiji, ovu aplikaciju koristi tri odsto ispitanika, a predviđa se da će u narednom periodu ovaj broj nastaviti da raste, piše Startit.