Povratak legende: Stigao je novi Land Rover Defender
Potpuno novi Defender menja klasični model koji je prestao da se proizvodi pre tri godine. Stari Defender je otišao u legendu 2016. kada je nakon gotovo sedam decenija okončana serijska proizvodnja vozila koje je od svog nastanka pa do kraja imalo prepoznatljiv kockasti izgled, uz povremene restilizacije karoserije.
Land Rover je prije nekoliko godina ipak odlučio da ugasi klasični Defender i ponudi kupcima znatno modernizovanu verziju, koja će i dalje imati izvanredne terenske vozne karakteristike tipične za prethodnika.
Potpuno novi model i dalje ima “kockastu” siluetu, sa pojedinim stilskim elementima inspirisanim dizajnom originalnog automobila.
Ipak, Land Rover je ublažio oštre linije prethodnog modela, što je narošito uočljivo kada se vozilo posmatra sa prednje strane.
U početku će kupcima biti ponuđena dva dizelaša, zatim jedan 4-cilindarski benzinac, kao i benzinac sa 6 cilindara i blagim hibridnim pogonom.
Land Rover planira da 2020. na tržište izbaci i plug-in-hibridni Defender
Bazični dizelaš je 2.0 SD4 sa 200 ks, a onima koji žele više snage na raspolaganju je agregat iste zapremine ali sa 240 ks.
Osnovnu benzinsku verziju čini 2.0 Si4 sa 300 “konja”, a u vrhu ponude je pomenuti 6-cilindarski 3.0 i6 sa blagim hibridnim pogonom, ukupne snage od 400 ks.
Land Rover je predstavio obe kaorserijske varijante “90”, sa 3 vrata i veću, “110” sa 5 vrata i 7 sjedišta. Snaga se prenosi na sva 4 točka putem permanentnog 4×4 pogona, a kao opcija može se naručiti i sistem vazdušnog oslanjanja.
U tom slučaju, klirens automobila (odstojanje od tla) je gotovo 30 cm.
Napadni ugao koji može da savlada novi Defender iznosi 38 stepeni, dok je silazni 40 stepeni. U Land Roveru kažu da je novi model u stanju da prođe kroz vodenu prepreku dubine 90 cm.
Unutrašnjost je i dalje prilično konzervativno dizajnirana, sa jednostavnim, pravougaonim geometrijskim oblicima i pravim linijama, ali obiluje luksuznim, savremenim tehnološkim sadržajima, uključujući 10-inčni ekran multimedije.
Veća verzija “110” dostupna je sa i sa tri reda sedišta (za 7 putnika), dok su i Defender 90 i 110 na raspolaganju sa opcionom spojenom prednjom klupom na kojoj mogu da se smeste tri osobe. U tom slučaju, u automobilu ima mesta za 6 putnika u dva reda sedišta.
Novi Land Rover Defender imaće debi pred publikom na Sajmu automobila u Frankfurtu, koji za predstavnike medija počinje danas, 10. septembra. Posetioci će moći da ga vide na štandu Land Rovera od četvrtka 12. septembra.