Milijarderi u klinču zbog medijskih prava na indijski kriket
Dva milijardera koja spadaju među najbogatije ljude na planeti, ‘ukrstiće koplja” na indijskom terenu. Vjerovali ili ne, i to u kriketu.
Kako piše The Economist, Džef Bezos i Mukeš Ambani su prva dva kandidata za kupovinu prava Indijske Premijer Lige (IPL) u kriketu.
Na aukciji za prava, biće ponuđeni odvojeni petogodišnji ugovori o televizijskom emitovanju i onlajn strimingu u različitim geografskim područjima.
‘Super Bowl kriketa’, kako ga zovu, jedan je od najbrže rastućih sportskih događaja na svijetu koji privlači 600 miliona gledalaca i ima vrijednost brenda od skoro 6 milijardi dolara. Procenjuje se da će cijena koja će biti plaćena biti 20 odsto viša od pomenute.
Cilj: Dominacija tržištem
Očekuje se da će kompanije milijardera biti prva dva kandidata na aukciji, a spremaju agresivne planove kako bi osigurali pobjedu, navodi britanski list.
Ostali žestoki konkurenti su Walt Disney Co., koja je držala prava do ovogodišnje upravo završene sezone, i Sony Group Corp.
Za dva učesnika koji prvi put učestvuju, u igri je mnogo više od pokušaja da postanu br. 1 medijski igrač u zemlji od 1,4 milijarde ljudi. Obije kompanije Ambanijev Reliance Industries Ltd. i Bezosov Amazon se ‘klade’ da će im kriket poslužiti kao vrata ka njihovom krajnjem cilju: dominirati indijskim potrošačkim tržištem koje sve više ide na internet.
Šta je IPL?
Kada je IPL počeo 2008. godine, duhovito naglašava The Economist, iPhone je bio star samo godinu dana, a prenosi su i dalje bio sporadični. Sada, sa sve više Indijaca koji gledaju sadržaj na mreži, uključujući i onaj na pametnim telefonima, očekuje se da će digitalna prava donijeti veliku premiju.
IPL je višenedeljni turnir u kriketu koji se obično održava u aprilu i maju svake godine. Privlačeći više od pola milijarde gledalaca, godišnji IPL turnir prati dominantni engleski fudbal i Nacionalnu fudbalsku ligu u globalnoj popularnosti.