Moto test: BMW S 1000XR

Moto

Bavarski proizvođač je došao na ideju da svoj supersportski model „1000RR“, a potom i nejkid „S 1000R“, učini još pristupačnijim za svakodnevnu vožnju i duga putovanja. Tako se rodio „S 1000XR“.

Cilj BMW-a je bio da napravi motor koji bi mogao da ugodi svačijim potrebama i zahtjevima, piše Auto magazin. Da bude brz i snažan, da ima oklop i vizir koji štite vozača i da se sa njim može upustiti i u malu avanturu silaskom sa asfalta. Ovim modelom, BMW se pridružio jedinom konkurentu u klasi koju bismo mogli da okarakterišemo kao sportski-avantursta, „dukatiju multistrada 1200“.

Već su u svojoj gami imali odličan sportski nejkid „S 1000R“ i na njegovoj osnovi su napravili „S 1000XR“. Na prvi pogled to svakako ne biste rekli, jer ova dva motora ne liče previše. Prednji far i plastika su potpuno drugačiji, dodat je veliki vizir, rezervoar je drugačijeg oblika, sjedište vozača i suvozača sasvim drugačije konstruisano kako bi bilo pogodno za putovanja, dodata je bočna oplata.

S1000XR-07

Postavlja se pitanje kakav je „S 1000XR“ u vožnji? Položaj vozača je promijenjen i sjedi se dosta uspravljenije. Samo sjedište nalazi se na visini od 840 mm što je 36 mm više nego kod nejkida, ali to nije uticalo na kvalitet ergonomije. Naprotiv, ona je veoma dobra.

Suvozačevo sjedište je široko i udobno, a rukohvati su smješteni logično, pa saputnik neće imati nikakav osjećaj neprijatnosti. Vožnja je predstavljala pravi užitak. Lakoća sa kojom se vlada motorom i jednostavnost upravljanja bila je jednako visoko kvalitetna kako u gradskoj gužvi tako i na auto-putu i magistrali.

Jednostavan je i silazak sa asfalta, razlika između „XR“-a i sportskih ili nejkid motora je evidentna. Prelazak preko ivičnjaka, silazak u travu ili šljunak, lagana vožnja zemljanim drumom ne predstavljaju prepreku za njega. Ogibljenje nije meko kao kod endura na primer, ali sasvim solidno se nosi za poslovičnim srpskim rupama i hupserima.

S1000XR-05

Potrošnja mu je pristojna. Sa punim rezervoarom, zapremine 20 litara možete prijeći više od 300 km, a prosjek u kombinovanom režimu je 6,6 litara.

Za „S 1000XR“ dostupna su dva paketa opreme – „turing“ i „dinamik“. Prvi se već nalazio na testiranom motoru i podrazumijeva ESA sistem, grijače ručica, nosače za kofere, štender i pripremu za GPS. Drugi paket obuhvata DTC sistem, takozvani kvikšifter, tempomat, opciju izbora moda vožnje i ono što naš motor nije imao LED dnevna svjetla (ima LED pokazivače pravca i zadnje svetlo), alarm i štitnike za ruke vozača. N.T.