Tržište koje će do 2035. godine narasti do 560 milijardi dolara

Konsultantska kuća A.T. Kearney u studiji “Kako proizvođači vozila mogu preživjeti eru autonomnih vozila” predviđa kako će tržište vezano uz autonomnu vožnju narasti do 560 milijardi USD do 2035. godine i predstavljaće skoro 17% cijelog globalnog tržišta automobila.

Studija se zasniva na više od 150 intervjua provedenih s direktorima iz kompanija širom svijeta koji su jako motivisani da autonomna vožnja postane pristupačna realnost za korisnike i preduzeća. Očekuju se i novi izvori prihoda kao i pojavu konkurentnih segmenata.

U ovoj studiji – koja je djelomično zasnovana na zaključcima intervjua s više od 150 direktora u auto industriji širom svijeta – A.T. Kearney, globalna konsultantska kuća za strategiju i menadžment, težila je identifikovanju proizvoda, usluga i strategije s kojima proizvođači vozila i dobavljači mogu pobijediti u utrci autonomne vožnje. Zaključak studije je kako će autonomna vožnja biti okidač koji će podstaći prvi veliki val rasta 21.vijeka.

Na kraju, autori očekuju kako ćemo vidjeti podjelu auto industrije kakvu danas poznajemo. Pored proizvođača vozila, davaoci usluga će takođe stvoriti svoju brzo rastuću i nezavisnu industriju. Već 2025. godine njihovi prihodi zasnovani na potrošnji kao i prihodi od zabave, multimedija i ponude informacija mogli bi prerasti prihode koje tradicionalni proizvođači vozila ostvaruju od dodatne opreme. Prema prognozama tržište vozila podijeliće se na tri segmenta: premium, nisko budžetni i segment dronova.

Ana Petrić Manager u A.T. Kearney kaže da poslovni modeli proizvođača vozila srednje klase, poput Toyote, Volkswagena, SEAT-a i Citroena  dovode se u pitanje. Prateći primjere kojeg su postavili tehnološki pioniri industrije, kao što su GM, BMW i Ford, moraće formirati strateške saveze s partnerima izvan auto industrije ako žele na primjer pružati atraktivna telematička rješenja, ali će i premium proizvođači poput Audi-a, Porsche-a, Mercedesa i BMW-a, zavisiti od vanjskih stručnjaka.

Do sada se dosta njihovog uspjeha pripisivalo saradnji s tehnološki najnaprednijim dobavljačima. U novoj zvjezdastoj arhitekturi, u kojoj se mobilne usluge mogu pružati samo ako različiti igrači međusobno sarađuju, potrebno je pronaći prave partnere koji će omogućiti sadržaj, aplikacije, povezanost i uređaje.

Ana Petrić objašnjava da prvi primjeri podržavaju ovu teoriju: BMW je nedavno već najavio planove za saradnju s Intel-om i Mobileye-om. Grupa, sa sjedištem u Munchenu, planira lansirati na tržište svoje prvo samo-upravljajuće vozilo 2021. godine. Kako bi na vrijeme odradio svoj dio posla, Daimler već sarađuje s više dobavljača senzorskih sastava i kamera.

Studija predviđa kako će era autonomne vožnje otvoriti široku lepezu unosnih opcija za dobavljače poput Boscha, ZF/TRW-a, Continentala i Schaefflera. Ove kompanije se razvijaju i napreduju na postojećoj piramidi dobavljače pa bi u budućnosti mogle biti dobavljači hardvera, zamjenjujući tradicionalne proizvođače vozila ili bi se mogle pozicionirati kao samostalni dobavljače softvera ili softverskih komponenata.

U isto vrijeme, novi igrači – digitalne grupe poput Google-a, Apple-a, Facebook-a, Cisco-a i Microsoft-a, ali i druge kompanije poput Samsung-a, Siemens-a i Deutsche Telekom-a, se isto ubacuju na ovo tržište. Neke od ovih korporacija imaju izuzetno jake brandove, tehnološku stručnost, visoke budžete za istraživanje i razvoj te prije svega pristup korisnicima. Zbog toga su najveća prijetnja auto industriji.

Studija naglašava društvene prednosti autonomne pokretljivosti, aspekta koji je do sada privukao premalo pažnje. Predviđa se smanjenje broja saobraćajnih nesreća za 70 posto, dok bi manje mehaničkog naprezanja automobila moglo smanjiti troškove održavanja vozila za 35 posto. Korištenjem alternativnih sastava za vožnju kao i stvarno-vremenskih automatizovanih sastava za upravljanje saobraćajem, može doći do smanjenja potrošnje goriva do 30 posto.

– Samo u Njemačkoj, svaki sedmi posao zavisi od automobila. Dakle, ako njihovi domaći proizvođači vozila ne dožive uspjeh u području autonomnih vozila, to bi moglo imati dugotrajne posljedice na njemačku poslovnu zajednicu. Tradicionalni proizvođači rade svoj dio posla, a sad je na njemačkoj Vladi i kupcima da u državi automobila pomognu uspostavu i postizanje uspjeha koncepata pokretljivosti – izjavila je Ana Petrić. (Poslovni.hr)