Novi simbol Montreala: Prvi umreženi most na svijetu

Travel

Cjelokupni izgled i osvjetljenje mosta Žak Kartje zavisi od generalnog raspoloženja grada, ali i od korisnika društvenih mreža. Evo o čemu se radi…

Za 375. rođendan, Montreal je dobio novu atrakciju: zadivljujući svjetlosni šou na mostu Žak Kartje. Ali ne radi se o običnom osvjetljenju. Ovaj most je dio projekta Living Connections Moment Factory, koji je iznedrio prvi umreženi most na svijetu.

„Otkad je 1930. godine ovaj most počeo da povezuje ljude sa ostrva Montreal s ostatkom svijeta, stanovnici Montreala su sanjali o pronalaženju simboličnog načina uljepšavanja ovog moćnog mosta. Danas, prvi put u istoriji, možemo da koristimo dinamička svojstva svjetla i ponudimo lokalnom stanovništvu i posjetiocima način da učestvuju i utiču na njegov izgled“, kaže kreativni direktor kompanije Moment Factory Gebrijel Pontbriand.

Most se budi svako veče nakon zalaska sunca, kad svjetla počinju da obasjavaju unutrašnju podlogu mosta. Boje osvjetljenja su osmišljene tako da imitiraju nijanse neba.

Sve dok potpuno ne padne mrak, imate osjećaj kao da se boje mosta i neba stapaju.

Kad padne mrak, most postaje još ljepši.

Počinje četvorominutni spektakl boja, koji se završava posebnom bojom koja je izabrana za taj dan. Most svaki dan svijetli drugom bojom iz palete od 365 različitih nijansi koje su prilagođene i godišnjim dobima.

U ponoć, na mostu se prikaže ciklus od svih 365 boja i na kraju se odabere posebna boja za naredni dan.

Tokom noći, od sumraka do 3 sata ujutru, na mostu se smjenjuju dva različita ekrana. Svakog sata se mijenja postavka boja na spoljašnjosti mosta koja reflektuje određeni dan u Montrealu. Algoritmi zasnovani na podacima o vremenskoj prognozi, saobraćaju, gradskim dešavanjima na društvenim mrežama sve to sumiraju u jedinstveni svjetlosni šou.

Nijanse predstavljaju sveukupno raspoloženje grada.

Između tih programa koji se dešavaju iz sata u sat, most dobija poseban izgled zahvaljujući korisnicima društvenih mreža. U svakom trenutku, kad neko na društvenim mrežama (tačnije Twiteru) koristi određenu grupu haštagova #illuminationmtl, #375mtl, #MONTRÉAL, #MONTREAL, #MTL ili #mtlmoments, u jednoj od dvije kule na mostu se pojavi određena boja.

Osvjetljenje se mijenja, spušta niz površinu mosta, postaje brže i veće u zavisnosti od toga koliko ljudi lajkuje ili retvituje određenu objavu na Tviteru.

I sve se dešava u realnom vremenu. Dakle, neko može da stoji pored mosta i da gleda kako svojom aktivnošću na Tviteru doprinosi osvjetljenju mosta.

U 3 sata ujutru, most ide na spavanje. Svjetla nestaju, interakcija na društvenim mrežama se smanjuje i sve što na kraju ostaje je slabo osvjetljenje u dvije kule mosta.

Tačno prije svitanja, most se ponovo budi, imitira boje neba i započinje još jedan uzbudljiv dan.

Ovaj ciklus će se nastaviti svake noći tokom narednih 10 godina.