Apple, Amazon i Microsoft vijede skoro 700 milijardi dolara

Tržište

Apple je zauzeo prvo mjesto s vrijednošću brenda od 323 milijarde dolara, prema Interbrandovom izvještaju “Best Global Brands 2020”. U poređenju s prošlom godinom porasla je 38 odsto.

Na drugom mjestu je Amazon s brendom vrijednim 200 milijardi dolara, a na trećem Microsoft čiji brend vrijedi 166 milijardi. Njihova vrijednost je skočila 60, odnosno 53 odsto, čime su se svrstali u grupu s najvećim rastom, ističu u Interbrandu.

U grupi brendova s najvećim skokom vrijednosti nalaze se još Spotify, Netflix, Adobe, PaxPal, Salesforce.com, Nintendo i Mastercard.

Među deset najvrednijih brendova svrstali su se još Samsung, Koka-Kola, Tojota, Mercedes-Benz, Mekdonalds i Dizni.

Među 100 najvrjednijih prvi put su se probili Instagram, Youtubei Zoom, a vratili su se Tesla i Džoni Voker.

Osim što su rasli brendovi društvenih mreža i komunikacija, više od polovine brendova koji su bilježili rast ima model poslovanja zasnovan na pretplatama.

Najviše je rastao tehnološki sektor, dok je maloprodaja osjetila posljedice pandemije koronavirusa. Tako je vrijednost brendova Zara i H&M pala najmanje šest posto, a pad su zabilježili i svi luksuzni brendovi, osim Hermesa.

“Kovid efekat” išao je pak na ruku brendovima iz sektora logistike, poput UPS, FedEx i DHL, a porasla je i vrijednost brendova u sektoru plaćanja, poput PayPala, Vize i Mastercarda.

Ukupna vrijednost 100 najvrjednijih brendova porasla je devet posto u odnosu na 2019. godinu, na 2.336 milijardi dolara.

Tehnološki brendovi čine gotovo polovinu vrijednosti svih brendova na listi. U 2010. godini njihov udio je iznosio 17 procenata.