Viber obustavio svaku poslovnu saradnju sa Facebookom

TECH

“Podstaknuti protestima pokrenutim širom SAD tokom proteklih nedjelja, grupacija čije su članice šest organizacija, a među njima „Liga protiv prezira“ (Anti-Defamation League) i „Nacionalna asocijacija za napredak osoba obojene puti“ (NAACP), apelovala je na kompanije koje se reklamiraju na Facebooku da obustave zakup reklamnog prostora na ovoj društvenoj mreži tokom mjeseca jula, kao odgovor na izostanak konkretnih mjera i aktivnosti kompanije u zaštiti korisnika platforme od govora mržnje. Niz negativnih događaja, tokom kojeg se odigrao i neslavni skandal sa firmom Cambridge Analytica, kada je spomenuta firma za politički konsalting nezakonito prikupljala i koristila podatke skoro 87 miliona korisnika Facebooka, kulminirao je, po Viberu, u ovoj posljednjoj aferi sa govorom mržnje. U tom smislu, Viber je odlučio da se solidariše sa ciljevima pokreta #StopHateForProfit i nadalje prekine sve poslovne odnose sa Fejsbukom”, objašnjeno je u saopštenju.

Kako se navodi, aplikacija će ukloniti Facebook Connect, Facebook SDK i GIPHY, kao i obustaviti zakup reklamnog prostora na ovoj platformi društvenih mreža, time podržavši, kako se navodi, sve masovniji pokret #StopHateForProfit („Prekinite mržnju radi profita“), sa ciljem bojkotovanja Facebooka.

“Facebook nastavlja sa praksom pogrešne interpretacije svoje uloge u savremenom svijetu. Kompanija koju odlikuje nemaran odnos prema podacima svojih korisnika i nedostatak privatnosti u njenim aplikacijama, a sada i šokantno odsustvo nužnih mjera kojim bi javnost bila zaštićena od nasilnog govora koji ugrožava društveni red i mir posljednjim ispadom je otišla predaleko. Mi nismo tumači istine, ali je istina to da mnogi ljudi doživjeli neprijatnosti usljed neograničenog širenja nasilnog sadržaja. Kompanije jednostavno moraju da se jasno suprotstave ovoj pojavi”, rekao je globalni generalni direktor Vibera Đamel Agaua.

Aktivnosti, čiji će ishod biti uklanjanje dodirnih tačaka sa Fejsbukom sa aplikacije Viber, će biti okončane do početka mjeseca jula 2020, dok će zakup reklamnog prostora na ovog društvenoj mreži biti obustavljen momentalno, zaključuje se u saopštenju.