Bez novca i obrazovanja osnovao jednu od najpoznatijih svjetskih kompanija

Karijere

Jednog od najpoznatijih svjetskih proizvođača motocikala i automobila, Hondu, osnovao je Japanac koji nije naslijedio nikakvu imovinu niti je ikada stekao diplomu, odnosno nije imao nikakvo formalno obrazovanje

Soičiro Honda rođen je 1906. godine u jednom japanskom selu, u siromašnoj porodici. Njegov otac je bio kovač i bavio se popravkom starih bicikala, a majka mu je bila konobarica. Kao dječak je pomagao ocu u poslu, dok za školu nije bio posebno zainteresovan. Iako ga formalno obrazovanje nije zanimalo, kao dječak je pokazivao spretnost u izradi predmeta, pa je tako krivotvorio pečate koje su roditelji učenika stavljali na svjedočanstva, kako bi pokazali da su ih vidjeli. Najprije je krivotvorio pečat za sebe, a potom i za ostalu djecu.

Magazin People ga je 1980. godine proglasio jednom od 25 najinteresantnijih ličnosti na svijetu i nazvao ga japanskim Henri Fordom

Još kao dječak Honda je bio opčinjen automobilima, koje je prvi put vidio kada je jedan dovezen u njegovo selo. Kasnije je tvrdio da nikada nije zaboravio miris nafte iz tog automobila i da je već tada znao šta će biti njegova životna strast.

Sa 15 godina Honda napušta kuću i bez novca i ikakvog obrazovanja odlazi u Tokio trbuhom za hljebom. Tamo se zapošljava u jednoj mehaničarskoj radnji gdje ostaje šest godina. Nakon toga se vraća kući gdje pokreće vlastiti posao popravke automobila ali istovremeno učestvuje i na trkama. Na jednoj od trka doživljava veliku nesreću iz koje je jedva izvukao živu glavu, i u kojoj mu je oštećeno oko.

Godine 1937. osniva kompaniju i počinje proizvodnju klipnih prstenova za Tojotu, ali ubrzo počinje Drugi svjetski rat i američki avioni uništavaju njegove fabrike.

Nakon rata za malo novca prodaje ostatke svoje kompanije Tojoti i 1946. godine osniva onda Honda tehnički istraživački institut, a 1948. počinje proizvodnju kompletno motorizovanog bicikla kojeg je pokretao prvi motor masovne proizvodnje koji je dizajnirao sam Honda.

Nakon toga počinje proizvodnja i drugih modela i firma doživljava veliku ekspanziju. Hondini motori ubrzo postaju prodavaniji od Trijumfa i Harli Dejvidsona, najprije u Japanu, a potom i u drugim zemljama, a 1959. firma otvara svoju kancelariju u SAD.

Godine 1989. primljen je u Automobilsku kuću slavnih u Detroitu

Honda Motor Company ubrzo postaje velika multinacionalna kompanija, prva u svijetu po prodaji motocikala, a kasnije počinje i proizvodnja automobila.

Soičiro ostaje predsjednik kompanije do 1973, kada odlazi u penziju i učestvuje u daljem razvoju kao savetnik. I u penziji je bio veoma aktivan, a osim savjetničkog posla radio je i u svojoj fondaciji, te se bavio mnogim hobijima – umjetnošću, vožnjom balonom, a imao je dozvolu i za upravljanje sportskim avionom.

Soičiro Honda je umro 5. avgusta 1991. nakon što mu je otkazala jetra, a njegova životna priča i danas je inspiracija mnogima i pokazatelj da onaj ko ima viziju i strast da je ostvari, može pobijediti sve prepreke koje život pred njega postavi.