Indija mijenja trendove društvenih mreža?

TECH

Društvena mreža TikTok, koja pripada kineskoj startap kompaniji „ByteDance“, u prvom kvartalu 2019. smijenila je Facebook na poziciji najčešće preuzimane aplikacije u domenu društvenih mreža u Indiji.

Prema podacima kompanije za istraživanje tržišta „Sensor Tower“, zabilježeno je 188 miliona preuzimanja, od kojih 47 odsto u Indiji.

Indija se nametnula kao važno područje borbe za dominaciju između društvene mreže Facebook i njenog kineskog konkurenta TikToka, naročito kada je riječ o pridobijanju mladih koji tek počinju da koriste internet, prenio je „Blic“.

Nakon što je Kina blokirala Facebook, američki gigant mora da se pobrine da privuče mlade Indijce kako bi sačuvao premoć u svijetu i izvukao korist koja je s tim povezana.

Sa 176 miliona preuzimanja, Facebook je pao na drugo mjesto, pri čemu je najveći udio preuzimanja (21 odsto) zabilježen u Indiji.

Do kraja 2018. Fejsbuk je bio najčešće preuzimana aplikacija na svijetu.

„Indijsko tržište biće jedinstveno po tome što će u sledećem talasu 200-400 miliona novih korisnika interneta TikTok biti prva društvena platforma na kojoj će moći da podijele značajne trenutke iz života – ne samo s prijateljima i porodicom, već i s globalnom publikom istih interesovanja“, naveo je TikTok u saopštenju.

Facebook, koji nije želio da komentariše najnovije trendove, prema podacima portala za istraživanje tržišta “Statista”, ima 300 miliona korisnika u Indiji, dok TikTok ima 200 miliona, od kojih je 120 miliona aktivno na mjesečnom nivou.

Do 2020. godine 67 odsto korisnika u Indiji biće mlađe od 35 godina.

Mada TikTok ne predstavlja neposrednu prijetnju za Fejsbuk, koji ima najširu publiku kada su u pitanju oglašivači, i za jedne i druge je veoma bitno da pridobiju mlade u Indiji, koji prvi put počinju da koriste internet, tvrde oglašivači i medijski stručnjaci.