Kako su se marketinške ideje promijenile tokom posljednjih godina?

MANAGER

Nema sumnje, marketing je jedna od djelatnosti koje se drastično mijenjaju iz godine u godinu, a ko ne prati novosti i inovacije definitivno neće moći zadržati dugoročnu konkurentnost na tržištu.

Posljednjih godina velika novost u svijetu oglašavanja svakako je povezana s Internetom, na kojem sve više kompanija traži svoje kupce i pokušava da ih dosegne putem pretraživača, društvenih mreža, kao i marketinškim potezima usmjerenim usko ciljanoj publici.

Gotovo da nema privredne djelatnosti koja se u nekoj mjeri nije prebacila online, od trgovina odjeće i elektronike pa sve do turističkih oglašivača kao i industrije igara na sreću, koja sada svojim korisnicima daje priliku da igraju sistemski i pruža neke sasvim drugačije mogućnosti dolaska do dobitka. Sve se to događa zahvaljujući mobilnim telefonima koji uz pomoć Interneta značajno olakšavaju ljudima dolazak do informacija i polako zamjenjuju televiziju, koja je dugo bila dominantan medij.

U svakom slučaju, marketinške ideje poprimile su neke nove oblike i zapravo omogućile veliku uštedu novca, onima koji znaju kako koristiti internet strategije približavanja kupcima…

Personalizovane poruke kupcima

Najveća promjena u marketingu koju je uveo Internet svakako je personalizacija marketinških poruka, jer postoje alati kojima možete segmentirati publiku prema dobi, polu, interesima i lokaciji, što kompanijama olakšava približavanje kupcima i obraćanje onim jezikom koji ima najveće izglede da će dovesti do kupovine.

Treba naglasiti kako je online puno lakše sprovoditi analitiku, zahvaljujući alatima koje nam osigurava Google, ali i Facebook. Ovi divovi zarađuju milijarde svake godine od oglašavanja upravo zbog mogućnosti segmentiranja publike i slanja više različitih poruka, optimizovanih prema interesima i ostalim karakteristikama potencijalnih kupaca.

Upravo Google pretraživač postala je važno bojno polje među konkurentima u istoj industriji, jer svi sad pokušavaju izvršiti SEO optimizaciju, odnosno nadaju se da će se njihove stranice naći visoko pri pretrazi ključnih riječi koje upisuju kupci. Također se možete i oglašavati na ključnim riječima koje su vam važne, što će smjestiti vašu stranicu na sam vrh pretrage.

Google ima i svoju mrežu prikaznih oglasa na milijunima portala i web stranica pa se i tu možete ciljano oglašavati, isključivo onim korisnicima za koje mislite da ih zanima vaš proizvod ili usluga, dok isto omogućuje i Facebook, koji putem svoje društvene mreže nudi niz različitih strategija kako se približiti zainteresiranim kupcim.

Poruka namijenjena običnom čovjeku

Marketinške ideje ne samo što su se promijenile po pitanju kanala oglašavanja, jer Internet je zasjenio jumbo plakate i televiziju, već i po načinu slanja poruke kupcima.

Zahvaljujući društvenim mrežama na kojima svatko može biti zvijezda, danas vam više ne treba vrhunska video produkcija da biste doprli porukom do svojih kupaca. Što je vaš oglas autentičniji, tim bolje.

A kao potencijalni kanali tu su sada već brojne različite društvene mreže, od Facebooka i Instagrama do TikToka i LinkedIna, na kojima možete graditi svoju oglašavačku mrežu i zatim je ciljanim marketingom monetizirati.

Dakle, Internet je otvorio vrata brojnim različitim marketinškim idejama i strategijama koje su u prošlosti bile nezamislive, a usput je snizio troškove oglašavanja i dao priliku kompanijama lakše doprijeti do željenih mušterija. Što je najbolje, online marketinška revolucija još nije završena i ima puno prostora za napredak pa oni koji se još nisu okrenuli Internetu, svakako bi trebali što prije to učiniti…

Izvor: profitiraj.hr