Biznis trendovi koji su obilježili 2017. godinu
Novinari sajta Blumberg nabrojali su četri biznis trenda koji su po njima obilježili ovu godinu
1. Inovacije u oblasti upravljanja odnosa sa klijentima – CRM
Upravljanje odnosima s kupcima (CRM) može biti kamen oko vrata malim preduzećima. Naime, nijedan vlasnik male firme ne voli taj osjećaj da ne može da dobije direktan odgovor, ili da izgubi poslove zbog frustracija svojih klijenata. Zapošljavanje korisničke podrške na puno radno vrijeme je skupo, neefikasno i…neizbježno. Ili je to barem bio slučaj sve do sada. Naime, sada preduzeća brzo dobijaju pristup alatima kojima vještačka inteligencija radi za njih, a CRM je to jedno mjesto na kom su ove alatke počele da prave ogromnu razliku.
Umjesto da zapošljavaju čitavu liniju zaposlenih u korisničkoj podršci, preduzeća se okreću formatu koji je poznat većini njihovih milenijumskih kupaca, a to je prozor za ćaskanje (chat window). Kupci mogu dobiti odgovore na sva pitanja u realnom vremenu, jednostavnim kucanjem poruka u inteligentni “Chatbot”, koji je snabdjeven svim potrebnim informacijama. Algoritmi mašinskog učenja omogućavaju ovim chat botovima da postanu efikasniji tokom vremena, jer mogu da saznaju koje se vrste riječi i fraza najčešće povezuju sa različitim pitanjima.
2. Povratak malih radnji
Mala maloprodajna preduzeća su u prošlosti imala problem da izađu na kraj sa velikim prodajnim lancima, ali nova istraživanja pokazuju da se ovaj trend mijenja. Velike prodavnice kao što sada premještaju svoje bojno polje i bore se za opstanak sa velikim online trgovinskim lancima, kao što je Amazon koji prednjače kako u cijeni, tako i u drugim pogodnostima. S obzirom da se borba sada vodi između velikih lanaca supermarketa i e-commerce subjekata, mali trgovci ponovo mogu da ponude svoju uslugu kao konkurentnu i da zauzmu svoju poziciju na tržištu.
3. Napredna tehnologija dostupna i malim preduzećima
Raznovrsna ponuda moćnih poslovnih programa je osnažila vlasnike malih preduzeća da rastu mnogo brže i ’pametnije’ nego ikada ranije. Nekada ograničeni samo na najveće firme (one koje bi mogle da izdvoje velika sredstva za softver koji upravlja podacima), preduzeća koja pružaju tehnološke usluge su se vremenom demokratizovala i spustilla barijere, te je sada na tržištu dostupan veliki broj poslovnih rješenja namijenjem mikro, malim i srednjim preduzećima i prilagođava se njihovim specifičnim potrebama. Ovo je važna promjena u poslovanju malih preduzeća jer ona više ne moraju da se oslanjaju na veliku infuziju kapitala, kako bi mogla da planiraju investicije u tehnologiju.
4. Mobilne platforme za plaćanje
S obzirom da pametni telefoni i dalje dominiraju u životu prosječnog potrošača, mala preduzeća prate inovacije koje stavljaju ’novac na mali ekran’. Jedan od trendova koji je obilježio 2017. godinu jeste širenje opcija plaćanja preko mobilnih uređaja. TechCrunch procjenjuje da će do 2020. godine 90 odsto korisnika mobilnih uređaja vršiti mobilno plaćanje.