Daimler AG od 1. februara mijenja naziv
Njemački proizvođač luksuznih automobila u velikim serijama, Daimler AG će od 1. februara formalno biti preimenovan u Mercedes-Benz Group AG.
Na oko potez lišen suštine se dešava skoro jednu godinu nakon statusne promjene izdvajanja iz firme profitnih centara koji su se bavili proizvodnjom kamiona i autobusa.
Ovaj korak će, prema ideji izvršnog direktora Daimlera, Ole Kelenijusa biti važan u jačanju tržišne kapitalizacije kompanije.
Najavljeni akt predstavlja samo još jednu u nizu strukturalnih promjena kod proizvođača automobila koji je svoj život započeo još 1926. godine kao Daimler-Benz AG, nakon spajanja dva društva – Daimler Motor Company i firme posvećene razvoju automobila Benz & Cie.
Sam brend Mercedes je dobio ime po direktnom ženskom potomku osnivača kompanije i kao takav je zvanično usvojen od strane Daimlera AG-a u 1902. godini.
“Cilj je da otključamo vrijednosni potencijal kapitala u smislu cijene akcija”, rekao je Ola Kelenijus novinarima, bez navođenja koji iznos tržišne kapitalizacije bi se mogao smatrati ciljanim. Uzgred, trenutno kompanija na berzi vrijedi nešto manje od 77 milijardi eura.
“Imamo realnu šansu da višestruko uvećamo tu vrijednost.”
Akcije nedavno izdvojene firme Daimler Truck AG, koje su se izdvojile iz “velikog Daimlera” decembra 2020. godine su blago dobile na vrijednosti od njihovog tržišnog debija, i prodavale su se po cijeni od 32,23 eura u petak. S druge strane, vrijednost akcija Mercedes-Benza je porasla otkako je izdvajanje uz osnivanje objavljeno u februaru, i to na najviši nivo od 2015. godine, dostigavši tako brojku od 74,25 eura na dan deobe, ali su se od tada kretale nešto niže i prometovane su po 71,15 eura po komadu.
Podjela je trebalo da obezbijedi čistu situaciju za akcionare uz jasnije diferenciran proizvodni program, pošto akcije tradicionalnih proizvođača automobila postaju sve popularnije kod akcionara koji su digli u nebo tržišnu kapitalizaciju Tesle. Nagrada starovremenskim proizvođačima vozila dolazi i kao odgovora na proklamovane ciljeve tranzicije ka elektromobilnosti.
Upitan o tome da li će za Mercedes-Benz oblast autonomne vožnje biti onoliko važna koliko je to kompaniji Tesla, uz opasku da je izvršni direktor te američke firme, Elon Musk u četvrtak naglasio da očekuje da to bude najprofitabilnija djelatnost kojom će se Tesla baviti, Kelenijus je odgovorio:
“Dijelim to mišljenje i mislim da će biti sve više šansi za profit u toj oblasti. Svakako da postoji ozbiljan poslovni potencijal u budućnosti.”
Izvor: AutoRepublika