Google mijenja pretraživanje na internetu
Američki tehnološki gigant Google/Alphabet u svom kalifornijskom sedištu je najavio nekoliko zvučnih inovacija i to takvih da će napraviti potencijalno ogromnu promjenu pretraživanja na internetu.
Ne samo da će veću ulogu u pretraživanju preuzeti vještačka inteligencija (AI), nego će Google zapravo nuđenjem adekvatnih odgovora na tražene upite “pokrasti” dio klikova i pjoseta od originalnih kreatora sadržaja.
Odnosno, kako je to formulisao prestižni magazin Forbes, “uz rizik da u ovom trenutku preuveličavamo moguće posljedice, to će biti kao bacanje nuklearne bombe na industriju online izdavaštva, koja se ionako u posljednje vreme grčevito bori da se prilagodi i preživi”.
To bi mogla da bude najradikalnija promjena koju je internet vidio još od kada je Google postao najveći pretraživač na planeti, početkom 2000-ih, piše Forbes.
Ukratko, AI će u potpunosti preuzeti mehanizam pretrage i nuditi kompletne odgovore na upite, na vrhu strane u zasebnom uokvirenom boksu, iznad uobičajene liste linkova nastalih kao ishod pretrage.
U tom boksu AI će generisati svoj odgovor sa svim traženim podacima, umjesto da osoba koja je pokrenula pretragu te podatke pronađe na izvornoj lokaciji.
Komentatori su u SAD odmah pokrenuli pitanje intelektualne krađe, međutim kao što se vidjelo na primjeru prikazanom na skupu u Kaliforniji, Google će u stvari navoditi izvore informacija, slično kao što to već čini Wikipedia, i na taj način će se po svoj prilici obezbjediti od potencijalnih tužbi.
Ali, da li iko ikada uopšte klikće na te Wikipedia linkove? Moderna online “izdavačka” industrija zahtijeva od korisnika da posjete stranicu, a onda njihove klikove pretvara u dolare.
Nije saopšteno kada će ove izmjene stupiti na snagu, i da li je u pitanju njihov krajnji oblik. The Verge piše da će bez sumnje inovacija u pretragama nastupiti “uskoro” jer je trka velikih IT kompanija u upotrebi AI funkcionalnosti sve neizvjesnija.
Na svojoj godišnjoj konferenciji analitičari Googla iznijeli su i nekoliko zapažanja koja mogu biti od koristi kreatorima originalnog sadržaja na netu. Kako su rekli, rezultate pretraga pospješiće tekstovi koji su “činjenično provjereni, odgovaraju specifičnom problemu i obraćaju se ljudima u obliku savjeta”. Ništa novo i iznenađujuće.
Ni riječi, doduše, nije bilo o tome kako da se održi publika na sajtu kada najveći pretraživač na svijetu počne da je preusmjerava. Agencije