Facebook i Apple: Rat oko ciljanih reklama

Tržište

Facebook se pobunio protiv novih mjera kompanije Apple, budući da promjene koje su u vezi sa prikupljanjem korisničkih podataka utiču na to kako se vide reklame na ovoj društvenoj mreži.

Mnogi Facebook oglašivači su male firme, te pojedinci, a reklamiranje na Facebooku je jedan od osnovnih načina za povećanu vidljivost, pa samim tim i veću zaradu. Sukob dva giganta je počeo sa promjenama u okviru Apple iOS operativnog softvera, koje uključuju i povećanu vidljivost opcije za praćenje korisnika. Iz kompanije Facebook tvrde da će ova promjena značajno umanjiti efikasnost ciljanih reklama. Apple je optužen da pokušava da kontroliše čitav internet, budući da je oglašavanje na društvenim mrežama postalo jedan od osnovnih stubova mreže.

App Tracking Transparency opcija, iza koje stoji proizvođač iPhonea, je tako uznemirila druge gigante, a ističe se da su mnogi spremni da učine sve da je zaustave, i nastave da neometano prate kretanja i navike korisnika. Mali proizvođači su se priključili razgovoru, a kako bi objasnili na koji način im ciljane reklame pomažu da istraju tokom pandemije. Tom prilikom su napomenuli da nisu korporacije, već obični radnici, roditelji, porodični ljudi, koji ne samo da prodaju svoje proizvode, već pričaju priče koje postaju vidljive zahvaljujući Facebook reklamiranju.